Wednesday, March 16, 2011

აუდიტი საჯარო სკოლებში


საქართველოს კონტროლის პალატა საჯარო სკოლების აუდიტს იწყებს. აუდიტში მონაწილეობას განათლებისა და მეცნიერების სამინისტროც მიიღებს. შემოწმდება დედაქალაქის 9 და სხვადასხვა რეგიონის 7 საჯარო სკოლა.

სახელმწიფო ბიუჯეტიდან სკოლების დასაფინანსებლად ყოველწლიურად 330 მილიონ ლარზე მეტი იხარჯება, რაც განათლების სამინისტროს ბიუჯეტის 60%-ს შეადგენს.

აუდიტი შეისწავლის სკოლების დასაფინანსებლად როგორც სახელმწიფო ბიუჯეტიდან გამოყოფილი სახსრების ხარჯვას, ასევე სკოლების საკუთარი შემოსავლების კანონიერებას, სკოლების ფართების სარგებლობიდან, ფასიანი წრეებიდან, შემოწირულობებიდან, და სხვა წყაროებიდან მიღებულ თანხებს; სკოლების ადმინისტრაციულ და კომუნალურ ხარჯებს და სხვა არსებით საკითხებს. სრულად შემოწმდება მათი ფინანსური და საქმიანობის სხვა ანგარიშები.

შერჩეული 16 სკოლის აუდიტის შედეგად ჩამოყალიბდება სკოლებისათვის დამახასიათებელი ფინანსური რისკების ნუსხა და განხორციელდება სკოლების აუდიტის სტანდარტიზაცია. აღნიშნული მაკონტროლებლებს სკოლების მომეტებული ფინანსური საფრთხეების პრევენციას გაუმარტივებს და საჯარო სკოლების მართვის გააუმჯობესებას შეუწყობს ხელს.

ზოგადი განათლების მართვაში საბიუჯეტო სახსრების კონტროლი კონტროლის პალატის საქმიანობის ერთ-ერთ პრიორიტეტს წარმოადგენს.

შერჩული სკოლები

  1. თბილისი 18, 20, 34, 51, 53, 118, 147, 159, 187
  2. ქუთაისი 2
  3. ბათუმი 1
  4. რუსთვი 2
  5. მარნეული 6
  6. გორი 3
  7. ფოთი 5
  8. ზუგდიდი 1

კონტროლის პალატა სკოლებში შეისწავლის ფინანსურ რისკებს, რომლებიც შეიცავს არამიზნობრივი ხარჯვის მომეტებულ საფრთხეებს:

  • სკოლის ბიუჯეტის ფორმირება და ხარჯვა;

  • სკოლის ეკონომიკური საქმიანობიდან მიეღებული შემოსავლების კანონიერება:
  • ფასიანი სწავლება;

  • ფართების იჯარა;
  • ნებაყოფლობითი შენატანები და სხვ.

  • სკოლების კაპიტალური და მიმდინარე ხარჯები, სარემონტო სამუშაოები;
  • დავალიანებების მართვა;

  • საოფისე და კომუნალური ხარჯები;
  • პედაგოგიური და ადმინისტრაციული პერსონალის შრომის ანაზღაურება;
  • სკოლების ქონებისა და მარაგების გამოყენება და მართვა;
  • ფულადი სახსრების აღრიცხვა;
  • სასწავლო პროცესის ორგანიზება და ორგანიზაციული სტრუქტურის შესაბამისობა;
  • მოსწავლეთათვის უზრუნველყოფილი სასკოლო საშუალებების ხელმისაწვდომობა;
  • მოსწავლეთა ბაზების მართვა.


იხ. ვიდეოები

No comments:

Post a Comment